Miért van szüksége weboldalra minden Pécsi cégnek
Ma már szinte bármire lehet weboldalad - a crowdfunding-kampányoktól a házi hörcsögök rajongói oldaláig. Valamilyen okból kifolyólag azonban a kisvállalkozások mintegy 30-40%-a csak lassan lépett be az internetre. Mi az oka?
Felmérések szerint sok vállalkozó azt mondja, hogy nincs meg a készsége, az ideje vagy a pénze egy weboldal elkészítéséhez. Meglepően sokan azonban azt állítják, hogy eleve nincs is szükségük weboldalra, vagy azért, mert nincs rá szükség, vagy azért, mert helyette a közösségi médiát használják.
Összeszedtünk néhány konkrét okot, amiért kisvállalkozásának saját weboldallal kellene rendelkeznie. Ha Ön olyan kisvállalkozó, aki még mindig bizonytalan, olvasson tovább!
1. Az ügyfelek ma már elvárják, hogy a vállalkozásoknak legyen honlapjuk
Az ügyfelek most minden eddiginél jobban szeretnék, ha a cégek weboldalán keresztül találhatnának információt a pécsi vállalkozásokról. A legtöbb fogyasztó online kutat, mielőtt vásárolna, még akkor is, ha a helyi üzletben vásárolna valamit. Ha nincs weboldala, az azt üzeni, hogy vállalkozása a sötét középkorban ragadt, hogy már nem nyitott ki, vagy hogy nem érdekli, hogy új ügyfeleket találjon - és ezeket az üzeneteket biztosan nem akarja küldeni!
2. Ön irányíthatja az információkat és a márkaépítést
A felhasználói vélemények és a más webhelyeken található megjegyzések nagyszerűek, de nem Önnek kellene a végső szót kimondania arról, hogy hogyan mutatják be cégét a nyilvánosságnak? Ha van egy weboldala a vállalatának, az azonnal hivatalos jelenlétet teremt az interneten, így nem kell arra hagyatkoznia, hogy mások beszéljenek Ön helyett. És pontosan úgy nézhet ki, ahogyan Ön szeretné, a saját logójával és vállalati márkajelzésével.
3. Egy weboldal megbízhatóbbá és megbízhatóbbá teszi Önt
A fogyasztók megtanulják, hogy eléggé hozzáértőek legyenek, amikor online kutatnak. Valójában 75%-uk a weboldala kialakítása alapján ítéli meg az üzlet hitelességét. Ezért olyan fontos, hogy modern, naprakész weboldala legyen, egyéni domainnel és a megbízhatóság egyéb jelzőivel. Egy weboldal azt is mutatja, hogy Ön nyitott az üzletre egy olyan időszakban, amikor sok a bizonytalanság.
4. Online termékeket értékesíthet
Az online értékesítés már azelőtt is növekedett, hogy a COVID-19 miatt mindenki otthon ragadt. És ezek a tendenciák várhatóan folytatódni fognak, miután az üzletek újra kinyitnak az ügyfelek előtt. Tehát még ha nem is gondolja magát “e-kereskedelmi” vállalkozásnak, akkor is használhat egy online áruházat az offline üzletének előnyére.
Segíthet kiegészíteni a jövedelmét, amikor személyesen zárva van, és új ügyfeleket vonzhat, akik mostantól a Google és más keresőmotorok segítségével megtalálhatják szolgáltatásait és termékeit.
És ha nem akarsz a szállítással járó fejfájással foglalkozni, használhatod a Jimdo helyi átvételi opcióját, így az ügyfelek online megvásárolhatják a termékeidet, és átvehetik azokat a járda mellett vagy személyesen.
5. A weboldal megfizethetőbb, mint a hagyományos reklám
Sok kisvállalkozás, amelynek nincs weboldala, még mindig a reklámújságos hirdetésekre vagy a hagyományos reklámokra támaszkodik, hogy nevét megismertesse. De vajon az egyre szűkülő és egyre dráguló címjegyzékben való hirdetésvásárlás a legjobb pénzfelhasználás, különösen, ha az üzleti költségeket próbálja csökkenteni? A weboldalak sokkal kevesebbe kerülnek, mint a múltban, és szélesebb hatókörrel rendelkeznek, mint a hagyományos hirdetések.
6. Egy honlapot könnyebb naprakészen tartani
Ha évekkel ezelőtt megpróbálkozott egy weboldal indításával, akkor lehet, hogy rossz emlékei vannak a tapasztalatról. Valószínűleg hetekig tartott, amíg egy fejlesztő elkészítette, és utána már nem tudtál saját magad változtatni rajta. Az olyan egyszerű dolgok, mint az üzlet nyitvatartási idejének frissítése örökké tarthatott, így az információi elavultak voltak.
7. Új helyi ügyfeleket találhatsz a közeledben
Egy weboldal nem csak arra való, hogy a világ minden táján találj ügyfeleket - ez egy alapvető eszköz a helyi ügyfelek vonzásához is. A Google-keresések nagy része olyan emberekből áll, akik a közelükben keresnek valamit. Ez különösen igaz a mobiltelefon-felhasználókra, akik útközben kereshetnek boltot, éttermet vagy más szolgáltatást. Ha nem rendelkezik mobilbarát honlappal, akkor elszalasztja a lehetőséget, hogy ezeket a látogatókat akkor érje el, amikor éppen a szomszédságában vannak.
Szükség van a vállalkozásomnak weboldalra, ha a közösségi médiában vagyok?
Lehet, hogy már van Facebook-oldala, és van néhány elég jó véleménye a közösségi médiában. Sok üzlettulajdonos feltételezi, hogy elég egy közösségi médiaprofil a vállalkozásának.
De van néhány probléma ezzel a stratégiával. Először is, mindig az Ön által választott közösségi médiaplatformtól fog függeni. Az algoritmusok változnak, a szabályok változnak, és ami egy nap még működik, az néhány hét múlva már nem biztos, hogy működik (ahogyan azt nemrég sok olyan vállalkozás is megtanulta, amely a Facebooktól függött).
Ha van weboldala, az az Öné, és Ön irányítja a tartalmat és az üzenetet.
A trendek is változnak. Ha az ügyfelei ma az Instagramon vannak, lehet, hogy holnap már egy új platformon lesznek. Ahogy az emberek egyik eszközről a másikra váltanak, az Ön weboldala horgonyként működik. Nem számít, hogy az ügyfelek melyik közösségi médiaszolgáltatást részesítik előnyben, az Ön weboldalát mindig ugyanazon a helyen találják meg, mindenki számára elérhető módon.
Következtetés: minden cégnek szüksége van weboldalra
A mai világban nagyon erős érvek szólnak amellett, hogy legyen weboldalunk. A megkérdezett vállalkozások szinte mindegyike azt mondta, hogy az év végére tervezi, hogy lesz honlapja. Ön is ebbe a csoportba tartozik? Váltsa valóra, és kezdje el az online jelenlétet az aWh segítségével!